Ktech

Turboforum
Dato og tid er tirs 7. sep 2010 02:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: AEM serial datastream gauge
Nyt Medlem

Hej Kenneth + andre.

Jeg tænkte at jeg ville lave indlægget her på jeres forum i stedet for at sende dig en mail, det kunne jo være der var andre der var interesseret også.

Jeg sidder og kigger lidt på dette smarte ur fra AEM
http://www.aemelectronics.com/index.php?cPath=26_33

Jeg har dog nogle spørgsmål, som jeg håber i kan besvare. Jeg ved ikke om det er noget i har brugt så meget?

Man skal jo have AEM EMS for at kunne bruge uret, det har i jo lavet for mig, så det skulle ikke være noget problem (Bourdeaux Golf 1 cab).
Uret kan jo overvåge på 19 kanaler, og jeg kunne finde mange ting man kunne sætte uret til at overvåge, og lave alarmgrænser for. Det kunne jeg specielt godt tænke mig for at være sikker på at få nogle ordentlige målinger, så jeg slipper for at stole på de til tider upålidelige visninger original instrumentet kan give, og samtidig slippe for at have mere end det ene ur.

Men jeg må gå ud fra at motorstyringen skal have input fra de ting der skal overvåges. Og det har den jo ikke på min bil. F.eks. olietryk, olietemp + en hel masse andre ting. Er det til at lave? Og er det noget der eventuelt selv er til at programmere, hvis man bruger lidt tid på det? Nu bor jeg jo ikke lige i nærheden, så jeg kan ikke bare komme forbi og få det gjort.

Kan uret egentlig sættes til at viser grader celcius og bar, i stedet for grader fahrenheit og psi?

Til sidst, hvad koster sådan et ur?

Titel: Re: AEM serial datastream gauge
Site Admin

Geografisk sted: Falster
Hej Krill

Det seriel data streem ur er faktisk ret smart, det læser diverse data fra motorstyringen som bliver sendt ud på com porten.
Man kobler det op samme sted som man sætter stikket på til pc'en.
Det kan læse de data som der i motorstyringen, som luft temp, vand temp, ladetryk, A/F værdier samt andre ting man sætter det op til.
Det vil også kunne vise olie temp osv hvis man kobler en temp sensor op til motorstyringen først.
Altså ALT hvad man kobler op som styringen kan vise er det også muligt at se på det ur.

Jeg håber dette gir en lille forklaring på dit spørgsmål!!
Prisen er 1588kr +m

Mvh
Kenneth

Nyt Medlem

Jo det giver mening, var egentlig også sådan jeg havde forestillet mig det var sådan det hang sammen.

Nyt Medlem

Kenneth du ved ikke om de har planer om at lancere et ur med mulighed for at få udlæsninger i grader celcius og tryk i bar? For jeg er noget træt af at skulle have temperaturer i fahrenheit. Tryk i PSI, kan måske godt gå.

Nyt Medlem

Jeg smed lige en mail til AEM, og spurgte dem om det med fahrenheit vs celcius. De svarede sådan her:

The Serial Gauge will display the measurements that you have selected under the Units menu under "Configure -> Menu". You can change the temperature to Celsius and for pressures you can choose from inHg, kPa, mmHg, Percent, and PSI.

Our new analog series gauges do have metric measurements available now.

http://www.aemelectronics.com/gauges-26 ... gauges-37/

Thank you.

Edward Liu
AEM Performance Electronics
Technical Support
eliu@aempower.com

Kan du bekræfte at det er rigtigt? Jeg kan, så vidt jeg kan se, ikke downloade softwaren til uret på deres hjemmeside, og derfor kan jeg ikke selv kontrollere det.

Site Admin

Det mener jeg sagtens du kan få. Ligeledes er det kun et spørgsmål om at sætte AEMpro op rigtigt så viser den både Bar og celcius.

Nyt Medlem

Ok. Det lyder jo godt. Det fremgik bare ikke af specifikationerne på deres hjemmeside at man kunne, og derfor var jeg alvorligt bange for at det ikke kunne lade sig gøre :)

Site Admin

Det som de også skriver til dig er at du skal vælge via AEMpro software hvilken enhed du ønsker at anvende for visning af de forskellige signaler. Det er super nemt lige at sætte pc'en på og gå ind i menuen og vælge de rigtige enheder.

Nyt Medlem

Nå ja det er det squ da også :shock: I mit tilfælde er AEMpro jo sat til at vise grader celcius og kPa, så det er jo fint at de tal bare ryger direkte videre til uret. Men kan godt se at der er mulighed for at vælge forskellige enheder.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]